Jak se píše WOOX? „Jak mi zobák narostl,“ říká Richard

WOOX je e-shop s módou z Jeseníku, do kterého se nechodí jen nakupovat, ale také číst. Na Facebooku jeho nové mikiny, trička nebo kulichy sleduje 130 tisíc lidí a newslettery si běžně přeposílají lidé v kurzech copywritingu. Jak to všechno vzniká? Svou „metodu“ v rozhovoru po e-mailu popisuje přímo Richard. Od začátku do konce ryze wooxusně.

Michaela: Lidé mají často pocit, že psát znamená čekat na inspiraci.
Jak to máte vy?

Píšu kdekoli a jakkoli. Hlavně ať to mám z krku. Většinou začnu ve chvíli, když kolega zahájí mou fyzickou likvidaci, páč jsem mu neposlal třikrát urgovaný popisek.

Michaela: Většina vašich kousků má popisky unikátní. Plánujete to v rámci celé kolekce?

Lautr vůbec. Takhle narostl tendlecten zobák.

Napište super web Co na hlavní stránku, jak na titulky a jak na dobré reference? Ucelený copy základ v praktickém online kurzu. Pro každého, kdo píše web, a nemá k ruce copywritera.

Michaela: Jak takový styl udržujete v rámci týmu?

Jednotu stylu a tónu zajišťujeme fyzickými tresty, případně hladověním. Když nedáte copywriterovi dva dny najíst, myslí mu to nejlíp.

Michaela: To se možná rozmůže. Spousta firem dnes říká: „Chceme to dělat jako WOOX nebo ZOOT“. Co to podle vás znamená?

To podle mě znamená, že mají vadu řeči, případně jinou neurolingvistickou poruchu. Chcete-li říct: „chceme to dělat jako bůh“ a šlapete si krapet na jazyk, pravděpodobně to takhle nějak bude znít. Hlubší významnost bych tomu – krzevá svou vrozenou skromnost – nepřikládal.

Michaela: Na Facebooku vás sleduje 130 tisíc lidí. Jak velký to má dopad na přímý prodej?

Na přímý prodej má dopad úplně nejvíc to, jak se nám forichtung povedl. Když bestsellerovitě, vyprodá se za týden, ležákovité garderobě se od nás nechce. Geniální popisek produkční průser nezachrání a fantastickou parku si koupí všichni, i když je v textu úryvek z Kapitálu. Wooxusní produkt a srandovní řeči okolo je ale poměrně fajn kombinace, když se povede oboje, musíme ve skladu popoběhnout.

Michaela: Tím se dostáváme k tomu, že vás neodlišuje jen hraní s texty, ale také vyřizování objednávek. Jednou jste řekl, že před Vánoci celý proces 4x zrychlujete.

Když na nás v prosinci 2013 zaútočila hromada neoznačených zásilek, podařilo se nám utéct do sklepa, kde jsme si slíbili, že vymyslíme sofistikovaný expediční systém na pár kliků. Svalnatý kolega chtěl i shyby a lehsedy, které neprosadil. Další Vánoce jsme expedovali dvojnásobek pytlíků v polovičním počtu lidí. Ti si u práce pohvizdovali a sem tam se šťourali v nose. Je ale třeba uvést, že ve wooxusním skladu pracují nadlidi, jejichž pohyb je běžným lidským okem nepozorovatelný.

Michaela: Jaký další krok na zákazníky zabral podobně dobře?

Wooxusní Traktoor, se kterým jsme začali nehorázně fešit letos v létě a jde nám to náramně. Párkujem na různých pláccích, kam se pak sbíhají wooxeři a wooxerky, radostně hlaholí, registrují se do eshopu, pořizují garderóbu, na kterou pak balí komplementární individua, milují se a množí a my jim pak posíláme srandovní newslettery a všichni se radují, smějí a jenom občas si někdo ukrkne a vůbec, tahle věta je strašlivě dlouhá, což je poměrně spolehlivý indikátor pro každého copywritera, aby si dal odchod.

Máte e-shop? Mějte v něm ty nejlepší prodavače

Víte, že popisky vašich produktů jsou vaši prodavači? Můžou být buď otrávení a nejistí, nebo celou duší nadšení a přesvědčiví. Podívejte se ještě, jak popisky vyladit.