Najdete tady část rozhovoru, odkaz na celý článek i na podcast.
– – – – – – – – – – –
To určitě existuje. Když je řeč o kariéře, tak pokud třeba propouštíme někoho, kdo to nečeká, tak to asi nelze sdělit tak, aby si nevšiml, že obsah té informace je vlastně nepříjemný.
Já mám to vnímání určitě ovlivněné tím, že za mnou přichází jen ti, kdo texty řešit chtějí a ty ostatní nepotkávám. Slýchám, že v digitálních marketingových agenturách je mnohdy problém klienty přesvědčit, aby investovali i do těch textů. Já ale řeším hlavně texty, komunikaci a obsah a potkávám tedy v tomto smyslu ty osvícené. Každopádně ale vidím posun v tom, že to chtějí řešit i menší firmy a nekomerční subjekty. Pracovala jsem třeba s knihovnou, Kulturním centrem v Třinci, nebo jsem psala texty na web pro skauty… To povědomí se tedy určitě rozšiřuje.
Tak každý má pocit, že ví, co chce. Obvykle tomu lidé říkají „nějaké texty“. Společně pak ale řešíme CO a hlavně PROČ.
Já jsem si prošla inzeráty na Proudly, dělala jsem to tak jako náhodně a tam mě hodně zaujalo, že občas jsou tam hodně cool rozesmáté fotky, ale potom je ten text hodně sešněrovaný a oficiální jako ze školy. Konkrétně mě zaujal třeba inzerát od ŠKODA AUTO, kde hledají UX Designera. Tam je krásná věta plná cizích výrazů: „Pracujeme v interdisciplinárních týmech, abychom vytvořili uživatelskou zkušenost s produkty ve všech fázích costumer journey a abychom podpořili loajalitu našich zákazníků, budete pracovat v různých ŠKODA customer touch points.“ Je opravdu těžký si pod tím něco představit. Vždycky, když tam dáme nějaké konkrétní slovo, třeba že budou škrtat na webu, co je špatně a přepisovat to, tak hned nastartujeme mozek s nějakou konkrétní představou a máme možnost si to lépe zapamatovat a lépe to vstřebat.
Mám pro vás rychlý video návod. Díky tomu konečně přestanete psaní odkládat a vytvoříte si přesvědčivé texty na vlastní prezentační stránky.