1 zbytečná chyba v emailu, kterou u podnikatelů často vídám 

Co děláte, když vám přijde poptávka na něco, co tak úplně nenabízíte? Podívejte se, jestli neděláte tuhle zbytečnou chybu, která kazí prodeje a zabíjí podnikatelské příležitosti.

Vybírám v těhle dnech obytný kontejner na zahradu. Píšu proto poptávky různým firmám a pozoruju, co mi od nich chodí zpět. A při své profesní deformaci to s vámi musím sdílet.

Emailové nabídky jsou dnes možná nejslabším místem celého prodejního procesu. Řešili jste někdy v poslední době ty svoje? 

Všichni se honíme na sítích, na webu, na eshopu, v newsletteru, …ale tuhle magickou chvíli, kdy se nás někdo na něco zeptá a čeká na odpověď, máme tendenci úplně minout.

Je to přitom jako byste prodávali na trhu, k vašemu stánku konečně někdo přišel, měl otázku, a vy jste to nevzali jako příležitost. Neodpověděli byste buď vůbec, nebo jen holou větou. Neřekli byste nic navíc, nedali ochutnat, přivonět ani vyzkoušet. Nepozvali dál. 

Zní to přitaženě, ale v onlinu se to děje běžně. Vypadá to pak třeba takhle: 

Moje poptávková zpráva: 

Email, který mi dorazil jako odpověď – tedy hlavní prodejní nabídka: 

Zpráva je věcná, stručná, ale není v ní vůbec nic, co by mě vedlo za ruku dál až k objednávce obytného kontejneru. Je snadné to nechat být a už se firmě nikdy neozvat. Je to až moc nezávazná konverzace. Je to promarněná příležitost prodat.

Jak to udělat jinak? Příklad mailové reakce na poptávku, která zákazníka mnohem spíš přivede k nákupu:

Zdržuje vás psaní? Vytvořte si šablonu

Samozřejmě to nebudete pokaždé vymýšlet od nuly. Můžete mít pomocnou šablonu a tu vždycky jen trošku upravit. A za ní samozřejmě strategii, protože to není o hře se slovy, ale o tom, že lidi potřebujete chytit za ruku a převést do dalšího kroku v prodejním procesu. 

Chcete s tím pomoc? Ozvěte se, reakce na poptávky tvořím fakt ráda. Vymýšlela jsem už nabídky s výrobci kuchyní, s firmou na luxusní stínění, s kávovou pražírnou, s cateringem nebo třeba s beskydským hotelem, kde pořádají svatby.

Nejspíš to bude jen jedna rychlá konzultace, protože stačí vymyslet hlavní sdělení. Až ho budete mít, tak texty klidně dořešíte svépomocí a zdarma s AI.

 Tak do čeho se pustíme? michael@weikertova.cz

Online kurz Úderné sdělení

I vy můžete začít sílu slov v podnikání fakt využívat. Jen potřebujete objevit, co o sobě vlastně přesně říkat. 

Máte e-shop? Mějte v něm ty nejlepší prodavače

Víte, že popisky vašich produktů jsou vaši prodavači? Můžou být buď otrávení a nejistí, nebo celou duší nadšení a přesvědčiví. Podívejte se ještě, jak popisky vyladit.