Co děláte, když vám přijde poptávka na něco, co tak úplně nenabízíte? Podívejte se, jestli neděláte tuhle zbytečnou chybu, která kazí prodeje a zabíjí podnikatelské příležitosti.
Vybírám v těhle dnech obytný kontejner na zahradu. Píšu proto poptávky různým firmám a pozoruju, co mi od nich chodí zpět. A při své profesní deformaci to s vámi musím sdílet.
Emailové nabídky jsou dnes možná nejslabším místem celého prodejního procesu. Řešili jste někdy v poslední době ty svoje?
Všichni se honíme na sítích, na webu, na eshopu, v newsletteru, …ale tuhle magickou chvíli, kdy se nás někdo na něco zeptá a čeká na odpověď, máme tendenci úplně minout.
Je to přitom jako byste prodávali na trhu, k vašemu stánku konečně někdo přišel, měl otázku, a vy jste to nevzali jako příležitost. Neodpověděli byste buď vůbec, nebo jen holou větou. Neřekli byste nic navíc, nedali ochutnat, přivonět ani vyzkoušet. Nepozvali dál.
Zní to přitaženě, ale v onlinu se to děje běžně. Vypadá to pak třeba takhle:
Moje poptávková zpráva:

Email, který mi dorazil jako odpověď – tedy hlavní prodejní nabídka:

Zpráva je věcná, stručná, ale není v ní vůbec nic, co by mě vedlo za ruku dál až k objednávce obytného kontejneru. Je snadné to nechat být a už se firmě nikdy neozvat. Je to až moc nezávazná konverzace. Je to promarněná příležitost prodat.
Jak to udělat jinak? Příklad mailové reakce na poptávku, která zákazníka mnohem spíš přivede k nákupu:

Zdržuje vás psaní? Vytvořte si šablonu
Samozřejmě to nebudete pokaždé vymýšlet od nuly. Můžete mít pomocnou šablonu a tu vždycky jen trošku upravit. A za ní samozřejmě strategii, protože to není o hře se slovy, ale o tom, že lidi potřebujete chytit za ruku a převést do dalšího kroku v prodejním procesu.
Chcete s tím pomoc? Ozvěte se, reakce na poptávky tvořím fakt ráda. Vymýšlela jsem už nabídky s výrobci kuchyní, s firmou na luxusní stínění, s kávovou pražírnou, s cateringem nebo třeba s beskydským hotelem, kde pořádají svatby.
Nejspíš to bude jen jedna rychlá konzultace, protože stačí vymyslet hlavní sdělení. Až ho budete mít, tak texty klidně dořešíte svépomocí a zdarma s AI.
Tak do čeho se pustíme? michael@weikertova.cz